Felhívjuk olvasóink és honlap-látogatóink figyelmét arra, hogy a Thalassa folyóirat, amelyet 1989-ben alapítottunk, semmilyen kapcsolatban sincs a nevünket felhasználó, évekkel később létrejött "Thalassa Ház -- Budatétény" Pszichoterápiás és Pszichiátriai Rehabilitációs Intézettel.

A RÉSZLETES PROGRAM ITT ! II. MAGYAR PSZICHOANALITIKUS FILMKONFERENCIA

A II. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia programja

A KÉP TUDATTALANJA -- A TUDATTALAN KÉPEI

-- szabad asszociációk filmművészet és pszichoanalízis határvidékén --

2008. november 20-22.

Pécs, Apolló Artmozi, Lenau-Ház

-----------------------------------------------

Meghívott előadók

Andrea Sabbadini, London
Andreas Fraunberger, Bécs
Stanislav Matatic, Zágráb

Kerekasztal-beszélgetések

Tarr Béla: A londoni férfi című filmjéről
Tarr Béla, Kovács András Bálint, Andrea Sabbadini, Székács Judit

Szindbád és a Nyugat
Bókay Antal, Gintli Tibor, Gelencsér Gábor, Székács Judit, Groó Diána

Művészet -- terápia -- álom
Ajkay Klára, Bikácsy Gergely, Erdélyi Ildikó, Gazdag Gyula, Stark András

Találkozások

Erős Ferenc beszélget Forgács Péterrel

Székács Judit beszélget Nouritza Matossiannal, a Hrant Dinkkel készített interjúfilm rendezőnőjével

Műhelyek

Bálint Katalin, Fecskó Edina és Vörös Adél: Felülieknek vagy aluliaknak? -- A Korhatár Bizottság munkájának bemutatása
 
Grosch Nándor: Agresszió a vászon és a kamera mögött

Molnár Emese és Stark András: "Sabina Spielrein volt a nevem"

Stark András és Bálint Katalin: Elsődleges szeretet és őstörés. Az intimitás lélektani krízise a Persona c. filmben.

Filmvetítések

Tarr Béla: A londoni férfi
Forgács Péter: Saját halál, Vagy-vagy
Huszárik Zoltán: Szindbád
Dr Caligari, az 1920-as némafilm a Syntax Orchestra élőzenei aláfestésével

Előadások

Alföldi Linda: Idő(tlenség)
Balázs Ambrus: Az Utolsó Piroska
Bókay Antal: Álommunka -- a film pszichoanalitikus formatanáról
 Dede Éva: Kísérteties-e a félelmetes? Átváltozások a filmvásznon
Dobossy Kató: A halál képei -- Forgács Péter képi asszociációi Nádas Péter "Saját Halál" című szövegéhez
 Dragon Zoltán: A mozi fantomja, avagy a nézőség traumatikus problémái
Erdélyi Ildikó: A mások élete és a saját élet
Erős Ferenc: 24... és fél
Farkas Tamás: Az eltűnt idő nyomában
Fecskó Edina: Populáris és professzionális filmrecepció -- Vertigo
Füzi Izabella: Képiség és esemény a legújabb magyar filmben
György Péter: Rossz közérzet a koncentrációs táborban
Horváth Ivett: A holokausztfilmek műfajosodása
Horváth Petra és Mitnyán Lajos: A Csend.
Kérchy Vera: A teatralitás kísértetiessége Lynch Inland Empire-ében
Kovács András Bálint: Kauzális jelzések az elbeszélésben
Köváry Zoltán: "Nem segíthet rajta, csak a pszichológus" -- pszichoanalitikus motívumok Romhányi József és Nepp József "Kérem a következőt!" című rajzfilmsorozatában
Molnár Péter: Eizenstein Rettegett Iván ja: tükör vagy vászon?
Murai Gábor: Az első pillanat örök visszatérése
Nagy Péter és Keresztes Balázs: A halott fogyasztói társadalom
Pintér Judit Nóra: Tarkovszkij traumatikus nosztalgiája
Sághy Miklós: Az adaptáció mint a szöveg tudattalanja
Szabó Tímea: Gyermekkorunk pimasz bohócai -- a groteszk pszichoanalízise
Szabó Z. Pál: Cunnilingus vagy infibuláció -- szerelemfelfogás Luis Bunuel filmjeiben
Székely Zsófia: A Gonosz tükörképe
Terenyi Zoltán: Az öldöklő angyal mint a csoport-pszichoterápiás keret metaforája
Tóth Zoltán János: Matéria és álom. Erdély Miklós: Álommásolatok
Török Ervin: A románcos és a monstruózus
Vörös Adél: Az amerikai romantikus vígjáték nőképe
Zsélyi Ferenc: Celluloid Closeting -- a néző, a nézett és a látott

-----------------------------------------------

A konferencia védnöke
Dr. Bogyay Katalin, az Oktatási és Kulturális Minisztérium szakállamtitkára

Főszervezők
Pécsi Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskola Elméleti pszichoanalízis program
Imágó Egyesület
Imago East-West

Bókay Antal, Erős Ferenc, Stark András és Székács Judit
Doktori program és egyesületi vezetők

Bálint Katalin, Fecskó Edina és Papp Orsolya
Szervezők

Zipernovszky Kornél
Nemzetközi koordinátor

Társszervezők:
Apolló Artmozi
Cirko Film-Másképp Alapítvány
ELTE BTK Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet
KRE BTK Pszichológiai Intézet Szociálpszichológiai és Interkulturális Tanszék
PTE BTK Mozgóképtanulmányok Központ
SZTE BTK Filmelmélet és Filmtörténet Program, Pszichológiai szak

Támogatók:
Magyar Mozgókép Közalapítvány
Oktatási és Kulturális Minisztérium
PTE Alapítvány
PTE BTK Pszichológiai Doktori Iskola

-----------------------------------------------

a konferenciáról bővebben >>

RÉSZLETES PROGRAM >>                                                                        ABSZTRAKTOK >>

-----------------------------------------------------------------------------------------------

meghívó >>               regisztrációs lap  >>              e-mail >>

 

R

É

S

Z

L

E

T

E

S

P

R

O

G

R

A

M

 

R

É

S

Z

L

E

T

E

S

P

R

O

G

R

A

M

 

R

É

S

Z

L

E

T

E

S

P

MAGUNKRÓL | HÍREK | ARCHÍVUM | BIBLIOGRÁFIÁK | KIADVÁNYOK | KAPCSOLATOK | LINK | E-MAIL
<lap elejére>
© 1997-2014, Kovács Anna és Erős Ferenc, valamint a folyóiratban megjelent cikkek szerzői és fordítói